سلام شهریار جان
قبل از شروع حرفم این رو بگم که شرکت آواژنگ رو خیلی قبول دارم و سال هاست که برای گارانتی و خرید بهش رفت و آمد داشتم و دارم ... (شاید بعدا کتاب خاطرات من و آواژنگ رو منتشر کردم)
کلا بنده روی گیگابایت و آواژنگ بیش از آنچه هستند تعصب دارم. و همین طور هم از ایسوس به دلیل خاطرات بد نفرت دارم .
اما بریم سر اصل مطلب:
یک موضوع کلی در مورد گارانتی:
یک محصول الکترونیکی وقتی تولید می شه دو حالت داره:
1) محصول طراحیش مشکل داره یا کیفیت قطعات مشکل داره یا به خوبی QC و Test نمی شه
2) محصول به درستی طراحی ، در یک فرآیند بی نقص با قطعات با کیفیت تولید و در نهایت به خوبی تست و QC می شه .
در حالت اول اگر چنین اتفاقی در همه ی محصولات شرکتی همواره در حال تکرار باشه در اون شرکت رو باید گِل گرفت
و اگر به طور خاص در محصول خاصی این مشکل به وجود می آید شرکت تولید کننده باید تا کمر جلو مصرف کننده خم (شیوه خاص کره ای ها و ژاپنی ها) بشه و معذرت خواهی کنه و اون محصول رو جمع آوری کنه
اما در حالت دوم چنین محصولی طبق جداول آماری یا تجربیات از قبل جمع آوری شده و نمودار شده کاملا درصد خرابی مشخص است مثلا 0.1 درصد یعنی از هر هزار محصول فروخته شده یکی خراب می شود.
با توجه به این موضوع شرکت وظیفه دارد این میزان درصد از فروش خود را در انبار تا پایان گارانتی نگهداری کند و در نهایت درصورت عدم استفاده آنها را در حراجی بدون گارانتی بفروشه
لازم به این نکته اشاره کنم که از مجموعه چند محصول مشابه کافیست فقط از محصول برتر در انبار نگهداری بشه.
کلا محصولی خوب انقدر خرابیش کمه که در هر خرابی برای رضایت مشتری شرکت حتی لازم باشه دو برابر قیمت محصول رو هزینه کنه
شرکت آواژنگ هم وظیفه داره همین کار رو انجام بده.
اما در این مصداق خاص پیش اومده :
وقتی کارت رو من برای گارانتی بردم و تحویل دادم انتظار داشتم بعد از دو روز با من تماس بگیرن یا اس ام اس بزنن یا ایمیل بزنن که مثلا:
حالت اول:کارت شما تعمیر شده و در فرآیند تست قرار دارد و بعدا از دو یا سه روز یا کارت رو تحویل بدن که تعمیر شده یا حالت دوم
حالت دوم: کارت قابل تعمیر نیست نسبت دریافت مدل فلان (دقیقا همان مدل یا مدل بهتر ) تشریف بیاورید.
اما در مورد این کارت گرافیک بعد از گذشت چندین روز هیچ خبری نشد، پیگیری های تلفنی خودم هم از طریق تلفن گویای شرکت و هم از طریق پیگیری قطعه سایت بی نتیجه بود.
برای همین این تاپیک رو زدم که با پیگیری داخل شرکتی آقای آواژنگ عزیز از قسمت رضایت مشتری با من تماس گرفتند و وصل کردند قسمت خدمات پس از فروش
قسمت خدمات پس از فروش توضیح دادند که قطعه تعمیر نمی شه و طبق فرمول گیگابایت تشریف بیاورید 430 تومان دریافت کنید.
منم گفتم اولا 430 تومن باشه برای خودتون دوما فرمول گیگا چجوری حساب کرده کارتی که بنده 1200 خریدم و الانم 950 فروخته می شه رو 430 قیمت گذاری کرده ؟
از من فاکتور خرید خواستند
بعد از پیدا شدن فاکتور رسیدم خدمت آقای زندیان (فوق العاده خوش برخورد و دلنشین بودند) ایشون از قیمت بالایی که این کارت فروخته شده گله کردند
من توضیحاتی از تحول در سیستم فروش رو شروع کردم که با توجه به مشغله آقای زندیان بحث رو تموم کردم و دیگه همین توضیحات بالا در رابطه با گارانتی رو هم ندادم و گفتم من فقط دو گزینه رو قبول دارم:
1) همین کارت رو بهم بدید (بدون هزینه)
2) کارتی بهتر از این رو بهم بدید و میزان برتری درصدی کارت بهتر به این کارت رو به قیمتش نسبت ببندید و از من ما به التفاوت بگیرید تازه اگه داشتم بدم .
به غیر از این دو تا من فرض می کنم کارتم گارانتی نداشته و اشتباها به اسم این که کارت گارانتی داشته حدود 300 تومن بیشتر پول دادم و این اشتباه از من بوده دیگه این اشتباه رو نمی کنم.
از این به بعد با چهار پنج روز تاخیر (سفارش می دم از اون ور مسافری برام بیارن) قطعات رو می خرم بدون گارانتی و خیلی اروزن تر از قیمت بازار و ما به تفاوت های قیمت با گارانتی و بی گارانتی قطعات رو جمع می کنم توی یک حساب هر بار قطعه ای خراب شد می اندازم دور از اون حساب پول بر می دارم و یه نوش رو می خرم.
خلاصه امروز صبح که با تلفن گویای آواژنگ تماس گرفتم پیقامی مبنی بر تعویض قطعه با هزینه صفر ریال شنیدم .
اما با این همه 40 روز واقعا بی ارزشه ؟؟؟؟ 40 روز ؟؟؟؟
فردا صبح ان شا الله می رم آواژنگ
باتشکر
-------------------------------------
بنده با توجه به تخصصم پیشنهاداتی برای سیستم فروش و سیستم خدمات آواژنگ دارم که اگه دوست داشتند کمی وقتشون رو بدون هیچ هزینه ای می گیرم.
بله شهریار عزیز ، لطفا جواب بنده رو خدمتشون بفرمایید.
Bookmarks